שחיית תינוקות איזון מגיל צעיר

מי שחווה שחיית תינוקות עם האוצר המתוק שלו יודע כמה התינוק מרגיש טבעי במים, קליל וגמיש. מחקרים תומכים בתחושה הזאת ומוכיחים שלימודי שחיית תינוקות מגיל צעיר בעלי השפעה כל הכישורים הפיזיים שלהם בשלב מאוחר יותר בחיים.

מחקר שנערך באוניברסיטה הנורווגית למדעים וטכנולוגיה מצא כי לשחיינים הצעירים יש איזון גופני טוב יותר מאשר ילדים שלא שחו בינקות.

מי שחיין של אמא? לשחות כל הדרך להצלחה

מתוך המחקר המרתק (שפורסם בגיליון מאי 2010 של הילד: בריאות הציבור ופיתוח) עולה ששחיית פעוטות משפרת את התנועתיות, מחזק את השרירים ואת הגמישות של הפעוט, הקואורדינציה שלו משתפרת,

הוא לומד לפתח שיווי משקל והמיומנויות המוטוריות שלו משתפרות במסגרת התהליך. בנוסף, יש לשחיית תינוקות ערך רב בכל הנוגע להעלאת הביטחון העצמי של הפעוט.

הכל מתחיל במים – יכולת מוטורית גבוהה לטווח הארוך

במסגרת המחקר המרתק של אוניברסיטת לנקסטר, נבדקו שתי קבוצות של ילדים, 19 ילדים לא השתתפו בחוגי שחייה לתינוקות ו-19 ילדים השתתפו בגילאי 3-4 חודשים בחוגי שחייה לתינוקות.

זה היה ההבדל היחידי במחקר, וכשהילדים הגיעו לגיל 5 נערכו בדיקות קואורדינאציה והתוצאות היו מפתיעות. הילדים שהשתתפו כתינוקות בחוגי שחייה הצליחו לבצע תרגילי מוטוריקה מורכבים שקשורים לשיווי משקל, איזון הגוף, קפיצות בחבל, העברת חפצים לעומת הילדים שלא השתתפו בחוג שחיית תינוקות. מהסקר עולה שהכשרה ספציפית של ילדים בשחיית תינוקות מגיל צעיר בעל השפעה רבה בשלב מאוחר יותר בחיים והלמידה בעלת תועלת לטווח הארוך.

שחיית תינוקות איזון מגיל צעיר
Scroll to top
Call Now Buttonלמידע נוסף חייגו
שינוי גודל גופנים